Jana Kočnerová: "Musela som zvládnuť naučiť tancovať tandemákov!"

Tretí zo série predpremiérových rozhovorov. Nenahraditeľná Janka Kočnerová (25) sa zaslúžila o pokroky Tandemákov v tanečnej oblasti. Ako ešte prispela k tvorbe Maturitného stretka?

Čítajte a možno sa dozviete viac, než ste chceli!

divadlo tandem, ochotnicke divadlo, jana kocnerova, kocnerka, maturitne stretko, premiera

    R. Spomínaš si na nejaké problémy pri nacvičovaní Maturitného stretka?

    Janka: Zosúladiť Tandemákov dalo zabrať po tanečnej stránke. Okrem hrania som sa totiž venovala aj choreografiám a mala som možnosť zasiahnuť do tvorby konceptu hry. Bolo to úplne iné, než len naučiť sa text a hrať svoju postavu.

 

    R. Spomínaš si ešte na niečo špecifické, čo si pri tomto predstavení musela zvládnuť?

    Janka: Musela som zvládnuť naučiť tancovať 9 Tandemákov! Boli sme na to dve, ale ako som spomínala, nebolo to celkom jednoduché.

 

    R. Na aké momenty z nacvičovania predstavenia si rada spomínaš?

    Janka: Prvé, na čo vždy spomeniem, sú legendárne „chrbty“. Vysvetľovali sme jeden krok, ktorý tancujú chalani. A keď už sme im to zúfale nevedeli vysvetliť, tak sme to opakovali dookola. Pri tomto kroku cúvajú dozadu a keď už to ako-tak vedeli, postavili sme ich dozadu a vtedy padla pamätná veta: „Teraz ten krok pôjdete na nás.“ Vtip je v tom, že chalani sa následne otočili chrbtom a začali cúvať smerom „na nás“.

 

Predstaviteľ extrovertného Mira, ktorého si v Maturitnom stretku zahrá Tomáš,

nám už zajtra povie, prečo by ste si nemali inscenáciu nechať ujsť!