MATURITNÉ STRETKO prvé informácie o novej inscenácii

V divadelnej hre s názvom Maturitné stretko sa na hodinu a pol ocitnete na stretnutí bývalých spolužiakov zo strednej.  Jedenásť hercov vás vtiahne do sveta, kde sa opäť stanete tou bandou zo školy, ktorá má svoj zmysel pre humor, svoje chápanie sveta a aj keď prešlo zopár rokov, stále ste tými istými vyhranenými osobami zo školy.

    DNA: Komu vznikol v hlave nápad na toto predstavenie?

    Martin Michael Benčič: Toto predstavenie som napísal ja a podnetom bolo to, že dosiaľ sme nemali žiadny veselý a tanečný muzikál. Maturitné stretko je niečo na spôsob Mamma Mia. Hravé, milé, veselé, ale zároveň je u nás skrytá aj hlbšia myšlienka.

    DNA: Ako prebiehajú skúšky?

    MMB: Aktuálne sme sa dostali do stavu, kedy už je väčšina vecí nahodených a takzvane „čistíme“, čo v divadle znamená, že dolaďujeme rôzne detaily a prípadne ešte meníme podľa potreby. Začína najkritickejšie obdobie skúšok, kedy sa už bude dbať na to, aby to bolo kvalitné a dobre to vyzeralo.

    DNA: Boli herci vopred vybraní alebo prebiehal konkurz na jednotlivé postavy?

    MMB: Myslím, že každý autor má dopredu predstavu, ako by asi mala tá ktorá postava vyzerať. Hoci osobne tvorím hry bez nároku na herecké obsadenie, priznám sa, že dopredu som mal nejaké tipy, kto by mohol byť ktorou postavou. Pochopiteľne aj tak prebehlo menšie výberové konanie.

    DNA: Čo bolo doteraz na tomto predstavení najťažšie?

    MMB: Ako sa hovorí: Najťažšia na zmene je práve tá zmena. Pri tomto predstavení som sa rozhodol pre úplne iný režijný koncept. Doteraz mi bola mnohokrát vytýkaná prvoplánová réžia. Vzhľadom k tomu, že réžia bola prispôsobovaná našej hereckej úrovni, mnohokrát som sa bol nútený znížiť k prvoplánovým nápadom. Tentokrát som sa však rozhodol nerobiť ústupky a všetko si dopredu premyslieť omnoho precíznejšie. Výsledok uvidíte sami, ale zatiaľ čo badám, režijná zmena je badateľná už na skúškach. Pevne verím, že sa to podarí aj na javisku.

    DNA: Ktorému hercovi/herečke je postava „šitá na mieru“?

    MMB: U nás sa postavy nepíšu na konkrétnych predstaviteľov, čiže každý si potrebuje nájsť polohu svojej znázorňovanej postavy. Zaujímavosťou môže byť, že napriek tomu sa viacerí tandemáci práve v tej svojej našli.

    DNA: Akej vekovej kategórii je Maturitné stretko určené?

    MMB: Maturitné stretko je primárne určené mladšiemu divákovi od 15 rokov vyššie. Predstavenie má v prvom rade úlohu pobaviť a priniesť mu pocit príjemne stráveného večera. Kto má rád bláznivé muzikálové scény, príde si na svoje.

    DNA: Autori občas skryjú do svojich diel vlastné zážitky alebo odkaz. Je to tak aj v tomto prípade?

    MMB: Je pochopiteľné, že človek čerpá zo zážitkov, ktoré napíše sám život. Nevyberal som si nič konkrétne, skôr som rozmýšľal nad tým, na čo chcem ako autor poukázať. Nie je to žiadna filozofická hra, ale napriek tomu, pochopiteľne, svoje odkazy mám. Budem však rád, pokiaľ si ich divák v tom nájde aj bez nápovedy.

    DNA: Kto zložil hudbu a napísal texty piesní?

    MMB: V tomto predstavení som sa k tomu podujal ja, ale pokiaľ budú diváci očakávať, že to bude niečo podobné ako naše predchádzajúce muzikály, pravdepodobne zažije šok. Koncept tohto muzikálu je úplne iný.

 

Premiéra predstavenia

Dátum:                        03.06.2016

Čas:                            19:00

Miesto:                        V-klub

Cena predstavenia:    5€

 

„Myslia si, že dávne vzťahy sú už dávno uzatvorené, ale otázka znie, či to je skutočne tak.“

 

    Ak máte 3. júna voľno, tak neváhajte prísť a zažite Maturitné stretko! ;) Herci aj samotný režisér sa na vás tešia a nevedia sa dočkať, kedy vám ukážu výsledok tvrdej driny.

 

-DNA-