STAROVAL: OBNOVENÁ PREMIÉRA KLOPE NA DVERE – 1. časť

Už v pondelok 5. decembra sa nám o 19:00 predstaví úplne nový Staroval. Kto ho doteraz nevidel, môže sa tešiť na muzikál, ktorý je svojím spracovaním značne odlišný od ostatných, na ktoré sme u Divadla TANDEM zvyknutí. Pokiaľ ste sa predstavenia Staroval už v minulosti zúčastnili, tentokrát budete svedkami oveľa prepracovanejšieho príbehu, väčšieho napätia, ale najmä ešte silnejších emócií.

Pri tejto príležitosti vám prinášame výnimočnú sériu rozhovorov so súčasnými členmi Starovalu. Začíname s postavami prízrakov, kde sa nám predstavia aj nové členky Divadla TANDEM, ktoré uvidíte na javisku po prvýkrát!

Veronika Gálová – tanečný prízrak

A: Tanečné prízraky vraj budú mať viac štylizovaného pohybu ako v predošlom Starovale. Vyhovuje ti to tak?

VG: Áno, celkový dojem z predstavenia a stvárnenia bude o to silnejší a efektnejší. Z môjho hľadiska aj ľahší pre naučenie.

 

Lucia Ludviková – tanečný prízrak

A: Tešíš sa na svoje prvé predstavenie s TANDEMom? Vraj si sa podieľala aj na choreografiách...

LL: Úprimne, nečakala som, že svoje prvé predstavenie odohrám ešte tento rok a o to viac sa teraz teším! Staroval som si bola pozrieť pred pár mesiacmi a verím, že obnovená verzia bude dynamickejšia aj vďaka synchronizovaným choreografiám, ktoré s dievčatami nacvičujeme. Naše pohyby odzrkadľujú emócie a myšlienky hlavných protagonistov a pomáhajú posunúť dejovú líniu prirodzene vpred.

Jana Kočnerová – tanečný prízrak / scénický prízrak

A: Ako jediná z účinkujúcich nacvičuješ obe verzie prízraku. Na obnovenej premiére si sa však rozhodla nevystúpiť. Prečo?

JK: Áno, nacvičujem obe verzie. Staroval bola prvá hra, ktorú som v Tandeme videla a prirástla mi k srdcu. Odvtedy som však v tejto hre vždy stála na javisku a nemala som možnosť si ju vychutnať z pozície diváka. Keď som na skúškach videla, ako bude vyzerať nové naštudovanie, rozhodla som sa prenechať hranie mojim alternáciám, ktoré si to zjavne veľmi užívajú a vychutnať si Staroval  ako divák. Veľmi sa na to teším, keďže nová verzia je oveľa lepšia a vierohodnejšia z hľadiska obdobia, do ktorého je zasadená. Bude to naozaj skvelé a doslova si ju chcem a musím pozrieť.

 

Lívia Gregoričková – tanečný prízrak

A: Aj pre teba to bude premiéra v Divadle TANDEM. Aké máš z toho pocity?

LG: Teším sa na premiéru a som veľmi zvedavá, aké to bude. Napriek tomu, že mám radšej komédie, muzikál Staroval je plný emócií a kvalitných hereckých i speváckych výkonov. 

Veronika Žigmundová – scénický prízrak

A: Úloha scénického prízraku ti vraj prirástla k srdcu. Vysvetlíš nám, prečo je to tak?

VŽ: Prízrak pre mňa od začiatku veľa znamená. Vďaka tejto úlohe som po prvýkrát v živote stála na javisku na prvej repríze tohto muzikálu. Odvtedy sa všetky moje „spoluprízraky“ zmenili, z muzikálu odišli, prípadne sa stali kráľovnou (Giovanna Salvatierra Gutierrez – pozn.). No a ja som ostala a som za to vďačná. Milujem totiž celkovú atmosféru tohto predstavenia na javisku, ale aj v zákulisí :)

 

Andrea Čellárová