STAROVAL: OBNOVENÁ PREMIÉRA KLOPE NA DVERE – 3. časť

Dnes vám prinášame posledné rozhovory pred premiérou staronového Starovalu. Tentokrát sme vyspovedali predstaviteľov Eframa, Berty a charizmatického otca Ignácia. Nezabudnite, že ak si chcete overiť, či naši účinkujúci hovoria pravdu, máte možnosť zakúpiť si lístky na premiéru už teraz!

 

Martin Michael Benčič – otec Ignácius

A: Okrem postavy otca Ignácia, v ktorej ťa môžeme v Starovale vidieť, si aj autorom celej inscenácie. Prezraď nám, akými najdôležitejšími zmenami prešiel nový Staroval? 

MMB: Staroval prešiel v svojej editovanej verzii mnohými zmenami. Hoci hlavné postavy sa v niektorých prípadoch nezmenili, upravila sa zostava prízrakov, ich pohyby sú viac tanečné, a zároveň sme výrazne rozvinuli úlohu kata, ktorá sa v pôvodnej verzii objavila len na súde. Zároveň sme niektoré scény pridali, iné odstránili, alebo prehodili ich poradie, aby bol celý muzikál dejovo a dramaturgicky celistvejší a pre diváka zrozumiteľnejší. Hudba je urobená výraznejšia, viac orchestrálna a celková atmosféra Starovalu je v súčasnosti omnoho emotívnejšia. Priznám sa, že som ešte nikdy nezažil, aby v divadle na skúške plakali skoro všetci, ktorí na projekte pracujú. Nám sa to na skúškach pri niektorých emočne vypätých scénach podarilo. Trúfam si povedať, že súčasná verzia je v mnohých smeroch profesionálnejšia, a tak, ako my, aj toto dielo sa vyvinulo smerom vpred. Aj z týchto dôvodov sa premiéry nevieme dočkať.

 

Martina Jandačková - Berta

A: Patríš medzi postavy, ktoré v Starovale účinkovali aj pred reorganizáciou. Bolo pre teba náročné preúčať sa texty? Mimochodom, budeš mať nového Eframa. Ako sa ti pozdáva?

MJ: Keď som zistila, že Martin (Martin Michael Benčič - pozn.) zmenil texty a melódie piesní, a to veľakrát iba tak trošičku, myslela som si, že ho zaškrtím :). Je skutočne náročné spievať na rovnakých miestach zrazu iné veci, prípadne iné melódie, keď tie staré si bliakate aj zo sna. Na nového Eframa si zvykám , čo iné mi ostáva. Určite to bude iné, nakoľko s Trnkym (Peter Trnka - pozn.) sme boli veľmi dobre zohratí, ale Filip (Filip Staňo - pozn.) je tiež úžasný herec a myslím si, že on do tejto úlohy dáva veľmi veľa (už len preto, že sa ma bojí a tiež preto, že on je taký „naspídovaný“ smejko). Bude to zaujímavé a musím povedať, že sa teším. Je to totiž veľmi emotívne vypätá zmena.

 

Filip Staňo - Efram

A: Tešíš sa na rolu nového Eframa? V čom bude tvoj Efram iný ako predošlý? Vraj si mal pôvodne hrať inú úlohu...  

FS: Áno, na úlohu Eframa sa neskutočne teším a neviem sa dočkať momentu, keď sa postavím v deň predstavenia na javisko ako Efram. Môj Efram bude trochu psycho, ale vo vnútri citlivý a miestami až romantický chalan. Plánujem ho zahrať ako silného človeka, ktorý si už svoje odžil. Či sa mi to podarí a ako veľmi odlišný môj Efram bude od toho pôvodného, uvidíme až v deň predstavenia. Pôvodne som mal hrať ešte na prvej premiére otca Ignácia, ale nejako to nevyšlo. Musím uznať, že som na to nebol úplne pripravený, čo som vtedy veľmi nechápal. Ale poučil som sa a teraz mám možnosť ukázať svoje kvality v inej, no o to zaujímavejšej postave.

 

Všetkým členom predstavenia Staroval srdečne ďakujem za poskytnutie rozhovorov.

Andrea Čellárová