Veronika Žigmundová o divadle i súkromí

Patrí k najnenápadnejším tváram divadla, ale napriek tomu si ju budeme môcť čoskoro všimnúť viac. Miluje ľudí, nemá rada samotu a niečo si nechá aj pre seba. Aj taká je Veronika Žigmundová (22).

R.        Dobrý deň, slečna Žigmundová. Patríte k najnenápadnejším tváram Divadla TANDEM. Ako dlho v ňom ste a čo Vás k nemu priviedlo?

Ž.         Priviedla ma k nemu moja láska k divadlu všeobecne (ako diváka), no najmä veľký detský sen, ktorý som si ako dieťa sama splniť nevedela. Vždy som si chcela vyskúšať hrať, a teda,  keď som našla možnosť skúsiť ísť na konkurz, neváhala som. Síce som nevedela do čoho idem, chcela som to skúsiť. A napokon sa mi podarilo konkurzom prejsť . V divadle som skoro dve sezóny a potom ako som začala zažívať skúšky, ale aj samotné predstavenia s tandemákmi, moje nadšenie rástlo a naďalej rastie. Každou skúškou sa stále učím veľa nového a veľmi ma to baví.

R.        To sme radi spolu s Vami. Doteraz Vás mohli diváci registrovať len v muzikáli Staroval ako jednu z prízrakov, ktoré sa priebežne ukazujú na javisku počas celého predstavenia. Ako je však uvedené aj na stránke, diváci Vás majú možnosť vidieť aj v hre Upíria kríza, kde sa predstavíte ako Mariana. Aký máte vzťah k tejto postave?

Ž.         Keď som sa dozvedela, že túto postavu budem nacvičovať, veľmi (a možno ešte aj viac ako veľmi) som sa potešila, pretože od prečítania tejto hry sa mi práve táto páčila najviac.  Mám ju skutočne rada i napriek jej komplikovanej povahe a toľkej irónii, čo v sebe má. Na skúškach som sa práve na nej veľa naučila.  No najviac som zvedavá ako ju v mojom podaní príjmu diváci, pretože som ju zatiaľ nehrala, nakoľko repríza Upírej krízy zatiaľ nebola.

 divadlo, bratislava, veronika žigmundová R.        Čo ste sa na tejto role naučili?

Ž.         Na začiatku tvorbu postavy, to, ako si ju predstavujem. Tiež komunikáciu s iným hercom na javisku, ako sa musíme navzájom vnímať a spolupracovať. Rovnako  základy pohybu na javisku. Mala som šťastie na výborných hereckých partnerov. :)

R.        Tieto všetky skutočnosti Vás rozhodne posilnili a pomohli aj pri Vašej doteraz najväčšej role, ktorá Vás premiérovo čaká 21. mája a to je rola dcéry Simony v hre Rodinný návod. Údajne bol pri hľadaní do obnovenej verzie predstavenia o túto rolu veľký záujem. Ako vnímate skutočnosť, že ste ju dostali práve Vy?

Ž.         Keď som sa to dozvedela, nechcela som tomu uveriť. Bol to pre mňa šok - ale taký veľmi príjemný šok. Pretože Simona je fakt super postavička !!! No paradox je ten, že na toto predstavenie som plánovala ísť ako divák už dosť dlho a vždy mi do toho niečo prišlo. Takže som ho nikdy nevidela naživo v pôvodnom obsadení. O to väčšia výzva je pre mňa Simona.

R.        V čom je Vaša Simona iná?

Ž.         To by mohli posúdiť iní, ale myslím si, že sa ju snažím podať hlúpejšiu, ako bola tá predchádzajúca, ktorá bola tiež riadne hlúpa... Lebo ona je fakt BLBÁ. :)

R.        V čom sa dokážete so svojou postavou stotožniť aj v reálnom živote?

Ž.         Asi v ničom, ona je totiž môj úplný opak a práve preto sa mi dobre hrá. V mojom živote je totiž momentálne najdôležitejšou vecou vysoká škola, čo v prípade Simony nehrozí. A tiež, narozdiel od nej, spravím všetko preto, aby som si šla za tým, čo chcem dosiahnuť. A Simona ? Tá by v tejto situácii všetko bez boja vzdala a išla zapiť žiaľ na diskotéku. Ale ako sa hovorí: "Každý je si strojcom svojho šťastia".

 divadlo, divadlo v bratislave, divadlo tandem, rodinný návod R.        Čo je vo Vašom súkromnom živote prioritou okrem školy?

Ž.         Mať okolo seba ľudí, ktorých mám rada, ktorým verím, na ktorých sa môžem spoľahnúť a naďalej si ísť za svojimi snami.

R.        Ste spoločensky založený človek?

Ž.         Myslím si, že áno, pretože mám rada ľudí,  komunikáciu a  prácu s nimi. Samotu rozhodne nevyhľadávam.

R.        Čitateľov by určite zaujímalo, či máte priateľa.

Ž.         Tak túto odpoveď si nechám pre seba a na fantázii čitateľov. :)

R.        Samozrejme, je to Vaša voľba. Je niečo na záver, čo by ste chceli divákom odkázať, prípadne povedať?

Ž.         Chcela by som sa poďakovať všetkom čo sa dostali až sem a dočítali to do konca. :) A zároveň všetkých pozvať na obnovenú premiéru Rodinného návodu už 21.5. 2015 vo V-Klube.

R.        Ďakujeme veľmi za Váš rozhovor i čas.

divadlo, bratislava, divadlo v bratislave, ochotnícke divadlo, tandem