VYSNÍVANÉ PREDSTAVENIE: premiéra s novým obsadením

Od premiéry novej inscenácie s názvom Vysnívané predstavenie ubehlo už niekoľko týždňov. Vypredané prvé predstavenie vo V-klube si vyslúžilo veľké množstvo pochvál. Pokiaľ ste ho nestihli, máte možnosť vidieť túto historickú hru už v piatok 24. februára v SD Nivy. Vysnívané predstavenie nezažije len obmenu priestoru, ale všetky postavy predstavenia uvidíte kompletne v novom hereckom obsadení! Máriu si tentokrát zahrá Andrea Milecová a v postavách jej bábok uvidíte Jerguša MitteraJanu Kočnerovú. Pri tejto príležitosti sme im položili tri otázky. Veríme, že krátky rozhovor naladí na premiéru aj vás!  

V čom vidíte hlavné prednosti a slabiny svojej úlohy vo Vysnívanom predstavení?

AM: Pri hraní Márie bolo pre mňa asi najväčším problémom jej tempo. Keďže má asi 60 rokov, ľudia v jej veku už nerobia veci príliš rýchlo a hlavne, rozprávajú pomalšie, s čím som mala najväčší problém :). Pretože aj keď som si myslela, že už som zo svojho tempa poľavila, stále mi všetci na skúškach tvrdili, že rozprávam príliš rýchlo, dokonca sa vyhrážali, že mi na predstavenie dajú pre istotu nejaké sedatíva, aby sa Mária správala primerane svojmu veku :).

JM: Moja postava je špecifická predovšetkým v možnosti hrať rôzne charaktery. Práve v tom vidím jej prednosti aj slabiny.

JK: Je náročné hrať viacero charakterov/postáv v jednom predstavení, najmä hneď po sebe v krátkom časovom úseku, ťažko sa sústreďuje, no na druhú stranu, veľkou výhodou je, že som Cecília a nie Harlekýn, ktorý má tých zmien oveľa viac.

Máte záujem osloviť aj divákov, ktorí už navštívili prvú premiéru v V-klube? Ak áno, prečo by sa mali prísť pozrieť aj na Vás?

AM: Určite by si diváci mali prísť pozrieť aj druhú premiéru, už len preto, že je to výnimočné predstavenie, ktoré nestačí vidieť len raz. Neviem, či sa dá povedať, že jedna alternácia je lepšia ako druhá, určite je iná a aj keď charaktery postáv sa nemenia, predsa len budú v niečom iné ako tie premiérové.

JM: Ťažká otázka. Finálne nacvičovanie prvej trojice som nevidel a hru na premiére som videl len zo záznamu a z toho sa mi ťažko hodnotí. Pre nás to bude prvýkrát, a teda nevieme, čo máme čakať. Od seba ani od divákov. Divák, ktorý videl premiéru, by teda mohol byt voči nám vo výhode, a to je vždy lákavé.

JK: Určite áno. Každá alternácia má čosi do seba a druhá premiéra bude iná ako prvá (pochopiteľne). Mám pocit, že toto bude väčšia dráma, nie však kvôli svojej alternácii. Ale chalani si svoje charaktery vyhrali úplne rozdielne, obaja super, ale Tomáš Hoda (Harlekýn z prvej alternácie – pozn.) viac komediálne než Jerguš. Každopádne, naša alternácia už videla premiéru a mali sme šancu si to poriadne ešte precvičiť a vylepšiť. Teda to bude super :)

Viete nám povedať nejakú pikošku z nacvičovania Vysnívaného predstavenia?

AM: Jednoznačne to boli Jergušove výrazy, keď sa počas jednej skúšky dozvedel, že bude musieť tancovať valčík, čím bol nepríjemne zaskočený. Hneď na to zistil, že sa bude musieť ako Donato bozkávať s Máriou, vtedy mierne očervenel, no a keď mu Maťo (Martin Michael Benčič – režisér – pozn.) napokon oznámil, že nakoniec musí dať ako Vlastimil Márii facku, aby ona odletela na gauč, to už ho chudáka úplne odrovnalo :D. Ale aj Jankine: „Potom sa cysty rozdelia“ (namiesto cesty) bolo vtipné.

JM: Naposledy sa mi na skúške Aďka Milecová pri facke uhla... asi sa bojí. Sľubujem, že na predstavení sa trafím!

JK: Pikošiek by bolo veľa, najradšej mám tú, keď sa Jerguš dozvedel, že má pobozkať svoju hereckú kolegyňu. Celý očervenel a predychával. Následne zistil, že má aj tancovať valčík (on naozaj tancovať nevie :D ) a viac sa prebáral do kresla. Náš smiech zaklincoval svojím výrazom, keď zistil, že má aj udrieť ženu, na čo úplne „okoktavel“ a 15 minút s nami nezvládal komunikovať.

 

Vstupenky na druhú premiéru Vysnívaného predstavenia si môžete zakúpiť už teraz kliknutím na tento link: https://www.divadlotandem.sk/program-divadla/24-02-2017/

Odporúčame vám poponáhľať sa, nakoľko počet miest je obmedzený!

Tešíme sa na vás!