Januárová repríza muzikálu Krv a cit bude plná nových alternácií

25. január 2013 patrí prvému predstaveniu Divadla TANDEM v novom roku, ktoré sľubuje veľa nových alternácií. Niektorých z týchto hercov ste už mohli vidieť, pre iných to bude v rámci Divadla TANDEM premiéra.

 

     Muzikál Krv a cit mal premiéru 15.6.2012, kedy zožal úspech s obsadením hlavných rolí v zložení: Mamer Ahmeti (Rastislav), Anna Ajpeková (Svetlana), Miriam Merklová (Mária), Michaela Merklová (Katka) a Tomáš Paško (Tomáš). V januári však príde až k trom zmenám.

 

    V role Katky sa nám predstaví Michaela Steinhauserová, ktorú ste mali možnosť vidieť už v novembrovej repríze v roli služobnej a Silvii (Katkina kamarátka v 2.-om dejstve). Ako sama hovorí, na rolu Katky sa teší.

     „Túto rolu som mala hrať už v novembri, no z technických dôvodov to vtedy nebolo možné. O to viac sa teším na to teraz. Je to zaujímavá rola i keď ťažká.“

      Na svojich kolegov ma tiež jasný názor.

      „Mám ich rada, ale občas by som niektorých za ich lenivosť a pasivitu na skúškach najradšej... (smiech).“

 

 

      Úplne novou tvárou, ktorú ešte diváci nemali možnosť v Divadle TANDEM vidieť je Martina Jandačková – predstaviteľka Svetlany.

     „K práci na muzikáli som sa dostala veľkou náhodou. Bola som si zaspievať v bare a tam som spoznala jedného z hercov – Mamera Ahmetiho, ktorý ma neskôr oboznámil s účinkovaním v muzikáli, tak som jedného dňa prišla, odspievala, odohrala a som tu. Pôvodne som predpokladala, že budem skôr len výpomoc, načo ma režisér vyviedol z omylu a podhodil mi libreto pre úlohu Svetlany. Tak teraz už len poriadne natrénovať a neviem sa dočkať svojho prvého vystúpenia.“

      Taktiež prezradila, že najradšej by si v muzikáli zahrala rolu Rastislava, pretože „záporáci“ majú podľa nej vždy ten pravý divadelný šmrnc, ale na druhej strane je pre ňu najťažšie udržať emócie na uzde vo chvíľach, keď by svojho manžela Rastislava najradšej zabila.

 

      Ďalšou novinkou bude predstaviteľ role Rastislava – režisér a autor Martin Michael Benčič. Ako sám tvrdí, túto rolu bola pôvodne písal na seba a práve preto sa na ňu strašne teší.

      „Tú rolu som chcel hrať od začiatku, ale priznám sa, že vedľa môjho kolega Mamera Ahmetiho sa bojím túto štafetu prevziať. Spevácky je jasné, že ho nemám šancu prekonať, pretože má naozaj nádherný, sýty, emotívny hlas a čisté tóny, ale budem sa snažiť mu aspoň siahať na päty. Herecky mu však nedám šancu, aby bol lepší (smiech).“

 

      Z vedľajších rolí nám ostávajú ľudia, ktorých sme už mali možnosť vidieť a zahviezdiť hlavne v činohre Rodinný návod.

 

     Peter Trnka hrá v činohre rolu otca, v muzikáli sa v novembri ukázal ako stráž a teraz sa nám predvedie ako sluha a Denis (Tomášov kamarát v 2.-om dejstve).

     Sám porovnáva muzikál a činohru:

     „V činohre sa sústredím priamo na divákov a na svoj prednes repliky. V muzikáli k tomu ešte treba pridať synchronizáciu a ladenie zboru, neviete sa až tak venovať prednesu, teda aspoň ja zatiaľ nie. Ale pevne verím, že postupným opakovaním sa to zlepší.“

    Oproti činohre je preň ho najťažšie správne spievať a popritom sa nepotknúť o vlastné nohy (tanec) a na jednej strane je preň ho teraz tá práca ľahšia, ale na druhej ťažšia „keď si uvedomíte, čo všetko môžete svojou nedbanlivosťou pokaziť.“

    Ako vyššou métou je preň ho práve to, že raz by si strašne chcel zahrať rolu Tomáša.

 

 

    Filip Staňo sa nám taktiež mal možnosť predviesť v činohre v roli syna, v novembri sa nám v muzikáli ukázal ako stráž a teraz ide ukázať, ako mu to pôjde v roli sluhu a Mariána (druhého Tomášovho kamaráta v 2.-om dejstve).

    „Muzikál je úplne iná kategória. Je to pre mňa niečo úplne iné, niečo neprebádané. Nová výzva, ale idem do toho s úplným nadšením a chuťou.“

    Podobne ako pre Petra je aj pre Filipa najťažšie spojenie spevu a tanca. Aj on má svoju vysnívanú rolu v muzikáli:

    „Strašne by som si chcel zahrať Rastislava. Je to taká spočiatku zákerná zlá postava, ktorá časom zistí, ako sa mýlila. To ma láka.“

 

 

    Na záver nám ostáva Natália Srdošová, ktorá sa nám v činohre ukázala v roli dcéry a teraz sa nám predvedie ako slúžka a Silvia (Katkina kamarátka v 2.-om dejstve).

    Nemá vraj vysnívanú v muzikálu žiadnu konkrétnu rolu, ale keď sa „oťuká“, chcela by si zahrať nejakú negatívnu postavu.

   „Aj keď nemám hlavnú úlohu, čiže pozornosť nebude na mňa až tak veľmi upriamená, napriek tomu mám trochu obavy, čo sa týka spevu. Ešte nikdy som totiž pred nikým nespievala a nemám so spevom takmer žiadne skúsenosti. A podľa toho, ako sa snažím na skúškach, tak vidím, že ďalší problém bude skĺbiť spev a tanec (choreografie). Každopádne sa budem snažiť podať čo najlepší výkon.“

 

   Ostáva nám teda len dúfať, že sa nové obsadenie zhostí svojich rolí naplno a že vy nás opäť poctíte svojou návštevou. Ako sme už spomenuli vo vianočnom pozdrave, želáme vám ešte raz šťastné a veselé a šťastný nový rok, v ktorom sa snáď opäť uvidíme aj s novou pripravovanou hrou.