Konečne prvý rozhovor po premiére MATURITNÉHO STRETKA

Boli ste na MATURITNOM STRETKU? Všetko o ňom sa dozviete v megarozhovore s jeho účinkujúcimi.

Legenda:MMB (Martin Michael Benčič); VZ (Veronika Žigmundová); AM (Andrea Milecová);

PT (Peter Trnka); VG (Veronika Gálová); Tomáš Hoda (TH); Jana Kočnerová (JK)

  1. Ahojte tandemáci! Konečne to máte za sebou. Spokojní s predstavením?

 

PT:     Maturitné stretko malo byť peckové. A pecka to aj bola! Podľa môjho názoru sme sa týmto predstavením určite posunuli o nejaký ten level vyššie.

TH:     Bola to vynikajúca téma s vynikajúcimi hercami, dobrými spevákmi a priemernými tanečníkmi.Celkový dojem z predstavenia mám dobrý, MS-ko účel pobaviť diváka splnilo.

VZ:     Bola na ňom tá najlepšia atmosféra a energia, akú som doteraz na tandemáckom predstavení zažila. Som z toho nadšená doteraz a myslím, že ešte veľmi dlho budem. Celkovo som už dávno nemala taký silný zážitok ako z tohto predstavenia.

 

  1. Maťo, čo hovoríš ty ako autor predstavenia?

 

MMB:     Jednoznačne to bola naša najpokojnejšia premiéra. V zákulisí panovala vynikajúca nálada a mali sme výborných divákov, ktorí nás počas celého predstavenia podporovali. Sme si vedomí slabých stránok, ktoré sa na premiére ukázali. K premiéram patrí aj to, že človek si ešte nie je všetkým istý a vďaka tomu sa dopustí aj rôznych chýb. Napriek tomu však dúfame, že si Maturitné stretko svojich prvých divákov našlo a táto divácka obec sa bude rozrastať. Tešíme sa na ďalšie predstavenie v Zichyho paláci, ktoré bude už 17. Augusta.

 

  1. Takže väčšina z vás je maximálne spokojných.

 

VG:    Ja si s odstupom času myslím, že to mohlo byť o 50% lepšie.

AM:    Samozrejme, stále je veľa vecí, ktoré by sme mohli a mali zlepšiť, ale keďže sme všetci len amatéri a stále sa máme čo učiť, dúfam, že každé jedno predstavenie bude o čosi lepšie ako to predchádzajúce.

 

  1. Keby sa mohla jedinečná premiéra opakovať, čo by ste urobili inak?

 

MMB:    V každom vystúpení by niekto z nás niečo zmenil, ale keď už to raz dopadlo, ako to dopadlo, nemá zmysel rozmýšľať, aké by to bolo, keby to bolo inak. Diváci sú prvoradí a väčšina z nich to hodnotila pozitívne.

 

  1. Máte niečo konkrétne, na čom treba zapracovať?

 

VZ:    Ja by som si priala, aby sme sa šibnutím čarovného prútika všetci naučili dokonale spievať! :)

TH:     Ja by som bol za spomalenie niektorých jedových línii, aby mal divák väčší priestor na pochopenie vzťahov medzi jednotlivými spolužiakmi. Taktiež by som zmenil niektoré tanečné choreografie, nakoľko nie sme tanečníci a máme v tomto smere obmedzené možnosti. Choreografie by som prerobil na niečo ako „tance z bežného života“.

 

  1. Kde ešte vidíte svoje možnosti zlepšenia v MS?

 

PT:    V tom speve máme určite veľké rezervy, ktoré by MS znova posunuli o čosi vyššie. Z hľadiska pohybu na javisku by som nič dramatické nemenil, len by som dal väčší priestor pohybovo sa prejaviť osobnostiam samotných hercov v rámci charakteru postavy.

JK:      Mňa osobne zaskočil smiech divákov pri jednej mojej replike, ktorú som v pôvodných textoch nemala, ale hovorila som ju na skúškach. Na premiére som ju povedala tak nahlas, že sa diváci rozosmiali a ja som sa takmer začala smiať tiež.

VZ:    V prvom rade vymením Sandrin prsteň, ktorý mi po prvých 30 sekundách vyletel z ruky! Musela som si však uvedomiť, že naďalej predvádzame choreografiu, a tak som ju dotancovala a po predstavení som prsteň našla.

TH:     Celkové možnosti zlepšenia kolektívu určite čoskoro prídu. Potrebujeme si toto predstavenie len „vyhrať“, aby bola vidno tá ľahkosť, ktorá na podobnom stretnutí spolužiakov po dlhej dobe vládne. Svoje možnosti zlepšenia vidím v presvedčivejšom hraní s Ninou. Chýbala mi tam nadväznosť a gradácia nášho vzťahu, od spolužiakov, ktorí sa dlho nevideli, až po to, ako som ju zvádzal a nakoniec zbalil.

 

  1. Spomínate si na niečo, čo vás počas premiéry vyviedlo z miery?

 

AM:     Myslím, že nič neočakávaného sa nestalo. Ak teda nerátam, že v jednej scéne sa na javisku ocitli tri fľašky namiesto dvoch, a že som skoro zletela z javiska počas mojej bitky s Albertom. :)

VG:    Mňa vo veľmi pozitívnom zmysle vyviedlo z miery, keď Aďka spievala „Silnú ženskú“.

TH:     Mne v polovici predstavenia preblyslo hlavou: „Prečo sme už v polke predstavenia?“ Chcel som totiž, aby to trvalo celý večer až do rána!  

 

  1. A čo ohlasy samotných divákov?

 

MMB:     Ohlasy boli rôzne, ale dôležité je, že väčšina bola pozitívna. Chýb sme si samozrejme vedomí a urobíme všetko pre to, aby to nabudúce bolo zasa o kus lepšie.

JK:    Tým ľuďom, s ktorými som sa rozprávala ja, sa celkovo páčilo. Dostala som sa aj k tanečníkom, tí mali pár výhrad k tancom, na čom budeme určite ešte makať.

VZ:    Mali sme výborných divákov, takže aj po predstavení som sa stretla väčšinou s pozitívnymi ohlasmi. A práve diváci boli tí, ktorí nám dodávali energiu z hľadiska až na javisko. Tlieskali, bavili sa, smiali sa, aj smútili s nami.

PT:    Mne sa prvýkrát v živote stalo, že ma zastavili cudzí ľudia a povedali mi, že nádherne spievam. To bol pre mňa mix šoku a prekvapenia zároveň. Viackrát som sa stretol s pozitívnou reakciou na Jerguša a Simona, títo chalani so svojimi rolami vytvorili krásnu smejúcu sa paseku medzi divákmi. Zato majú aj moje uznanie!

 

  1. Čím bola pre teba táto premiéra výnimočná?

 

MMB:     Bol to zasa úplne iný typ muzikálu, než aký sme robili doteraz. Dali sme si záležať najmä na tom, aby sa stále bolo na čo dívať. Preto sme do predstavenia vložili veľké množstvo hereckých akcií, osviežili predstavenie choreografiami a ťažili na situačnom humore.

PT:      Taká partia, aká sa stretla pri tomto predstavení, sa v Tandeme ešte nestretla a hlavne vďaka tomu sme boli schopní dokázať to, čo sme dokázali.

AM:     Keďže moja jediná doterajšia rola bol prízrak v muzikáli Staroval, bolo to prvé predstavenie, v ktorom mala moja postava text a dokonca aj spievala.

TH:     Táto premiéra bola zároveň aj mojou premiérou v divadle Tandem. K tomuto zážitku mi dopomohli najmä moji kolegovia, ktorí ma medzi seba bez problémov prijali a boli ochotní ma učiť. Najmä pri tanci a speve mali so mnou trpezlivosť. Chcem im preto týmto spôsobom poďakovať.

 

  1. Aké sú vaše nálady v súvislosti s MS pár týždňov po predstavení?

 

TH:     Naše video z predstavenia som sledoval v lietadle. Bol som v obleku a na nohách som mal položený laptop, v pravej ruke sendvič a v druhej ruke pohár červeného vína. Jedna scéna, v ktorej hral Simon, ma tak rozosmiala, že som sa oblial tým vínom a polovica lietadla sa smiala na mne. Simonovi by som týmto rád poslal účet za čistenie obleku :D

PT:    So svojím výkonom som bol síce spokojný, no po prezretí záznamu som motivovaný k tomu, aby som už naozaj schudol!

 

Ďakujem všetkým za rozhovor a želám s Maturitným stretkom ešte veľa úspechov!

Andrea Čellárová