Mária Hlavinková

Dobrý deň, slečna Hlavinková! Ste jeden z predstaviteľov novej činohry Divadla TANDEM - Rodinný návod (alebo ako funguje dnešná spoločnosť). Ako ste sa k tejto práci dostali?

Úplnou náhodou.

Ako prebiehal casting a aký ste z neho mali pocit?

Zvláštny. Ešte nikde odo mňa nechceli aby som kvôli účinkovaniu v činohre na castingu tancovala a spievala. Nevedela som čo si mám o tom myslieť.  

Dostaňme sa teraz už ku konkrétnej hre. Čo si o nej myslíte? Ako prebiehajú skúšky a ako ste spokojná s celým priebehom prípravy predstavenia?

Nachádzajú sa v nej určité úseky s ktorými sa nestotožňujem, no hra je písaná pre konkrétnu vekovú skupinu ľudí, do ktorej, samozrejme, nepatrím. Avšak verím, že hra zaujme tých, pre ktorých je určená.  Na skúšky chodím rada, vládne tam priateľská, pokojná atmosféra rôznorodých ľudí. Skúšky ma vždy nabíjajú energiou (úsmev).

Prečo by sa mal divák prísť pozrieť práve na túto hru?

Aby videl aj niečo z produkcie veľmi mladých ľudí. Možno práve vďaka tejto hre dokáže pochopiť pohľad pubertálnych "detí" v jeho okolí.  

Čo vám pomáha pri hraní svojej postavy?

Jednoznačne kolegovia.

Čo by ste na hre zmenili (či už v rámci textov, obsadenia, režiséra...)?

K tejto otázke sa nevyjadrím. 

Aký je to pocit, keď vás režisér na skúške stopne, že toto je zle a napraví vás?

Nemám pocit, že by sa takto správal. Podľa mňa je až príliš benevolentný a mnoho necháva práve na nás.

Chcete zostať v Divadle TANDEM aj do budúcna alebo je to len táto jednorazová záležitosť? Je nejaká postava, ktorú by ste si chceli sám zahrať alebo o ktorej snívate?

TANDEM do budúcnosti neplánuje zatiaľ žiadnu činohru, takže pre mňa sa pôsobenie v tomto divadle začína aj končí práve touto činohrou. No verím, že budúcnosť prinesie príjemné prekvapenie, naše cesty sa stretnú a výsledkom bude   opäť nejaké divadielko.

Áno, je. Ale akú, neprezradím. Je to môj sen a ja verím, že sny sa vyplnia aj bez toho, aby sa o nich rozprávalo.


Aký máte pocit pred premiérou? Cítite sa byť pripravená na svoju postavu?

Už niekoľko rokov zastávam v bežnom živote mamu, takže určite som  pripravená, keďže trénujem každý deň (smiech).  Pred premiérou? Ja mám stále pocit, že je to ešte ďaleko.

Skúsme sa teraz pozrieť na váš osobný názor na divadlo. Čo si všeobecne o divadle myslíte a prečo vás baví?

Vraví sa, že ten, kto vie prečo ľúbi, neľúbi naozaj.  A preto verím, že bude stačiť len úprimne povedať: "Jednoducho ho milujem "a každý to pochopí.