Martina Jandačková nacvičuje dve úlohy v jednom predstavení

Väčšina si ju pamätá ako rozprávkovú Svetlanu v muzikáli Krv a cit. Niekedy je pre človeka hranie v divadle náhodou, inokedy osudom a niektorí majú šťastie aj že sa tým splní ich celoživotný sen. Ako to bolo v prípade Martiny Jandačkovej, ktorá je dnes už riadnou tandemáčkou?

    Dobrý deň! Väčšina divákov si vás pamätá hlavne ako predstaviteľku Svetlany v muzikáli Krv a cit. Takisto ste si však zahrali aj v recesívnej komediálnej činohre O hlúpej kráľovnej. Ktorú z týchto rolí máte radšej a prečo?

     Mám rada obe úlohy, nakoľko každá je iná. V muzikály sa veľa naspievam ,čo ma veľmi baví, ale ako ježibaba sa poriadne vyjaším ako herečka, čo je v tomto prípade môj prvý pokus. :)

    Ako ste sa dostali do Divadla TANDEM?

    To si tak človek ide zaspievať do podniku a kamarát ma pozval na konkurz. Uspela som a som tu. Jupíííííííí!

    Popísali ste to ako niečo veľmi jednoduché. Skutočne to tak bolo alebo ste si svoje miesto museli vybojovať?

    Svoje spevácke a herecké dovednosti som trénovala v umeleckej škole viac ako 20 rokov. Myslím, že to až také jednoduché nebolo. Ale čo sa týka vstupu do TANDEMU tak to bolo veľké šťastie byť správny čas na správnom mieste. :) Potom som len musela dokázať, že si svoje miesto zaslúžim a to bola riadna drina.

    Prečo to bola drina? Čo bolo pre vás najťažšie?

    Nakoľko moja prvá úloha bola hneď úloha Svetlany a muzikál sa už dávno hral, jednalo sa o alternáciu v nasledujúcich mesiacoch v skupine ľudí, ktorý boli dávno všetko naučení a rozohratí. Ja som prišla do divadla mesiac a pol pred ďalšou reprízou a viete si predstaviť, ako veľmi som sa nadrela, keď som už o mesiac a pol odohrala svoje prvé predstavenie.

    Prečo ste teda nehrali svoje prvé predstavenie pre TANDEM neskôr?

    Pretože ma to úplne pohltilo a ja som chcela začať HRAť čo najskôr. Bola som skrátka "šikovná" prečo čakať. (smiech)

    Následne ste sa objavili v spomínanej činohre O hlúpej kráľovnej. Vaša vášeň pre herectvo prišla až behom nacvičovania Krv a citu alebo tam bola v takej vysokej miere už predtým? Pýtam sa preto, že dovtedy ste sa venovali hlavne spevu.

    Bola to pre mňa možnosť skúsiť si niečo nové. Mám za sebou aj umeleckú školu herectva, ale aj tak to bolo pre mňa niečo, čo som sa učila skoro odznova. Táto úloha však nie je v Divadle Tandem až tak veľmi zložitá. Dá sa v nej veľa improvizovať z vlastného ja. :)

    V novom muzikáli Staroval nacvičujete dve postavy. Môžete nám o nich niečo bližšie povedať?

    Hrám dve sestry. Postavy su veľmi odlišné. Jedna má všetko a druhá nič. Obe poznajú lásku a každá sa s ňou popasuje inak.

    Ako sa pripravujete na túto dvojrolu?

    Pôvodne som sa učila len úlohu Jany (kráľovnej). Úloha sa mi páčila a celkom sa mi aj darilo pochopiť jej údel. Bertu som sa začala učiť neskôr a ešte stále v nej nie som doma. V prvej polovici je veľmi depresívna a nešťastná a v druhej je ako v inom svete. Úprimne si ale myslím, že úlohu Berty možno zvládnem trochu lepšie aspoň vo vlastnej mienke. :)

    Znamená to teda, že by ste si radšej zahrali na premiére Bertu alebo Janu?

    Úprimne? J Momentálne si vôbec neviem predstaviť , že budem vôbec hrať. (smiech) Neviem si vybrať ani jednu. Musím si ich ešte poriadne rozobrať a naštudovať.

    Ako by ste teda brali fakt, keby ste sa naozaj na premiére neobjavili ani v jednej z rolí?

   No, ako sa poznám - budem zúriť. :) Párkrát sa vyspím a bude dobre . Som si vedomá toho, že študovanie oboch je horšie ako sa sústrediť len na jednu. A osobne sa nepovažujem za tak dobrú herečku, aby som mohla byť lepšia ako jedna z nich. Rozhodnutie na premiéru O hlúpej kráľovnej som sa dobrovoľne vzdala. Tak by ma potešilo vystupovanie aspoň na jednej premiére.

    Ak sa vám to predsa len nepodarí, budete to brať ako osobné zlyhanie?

    To si ešte rozmyslím. :)

    Zostáva nám teda len držať palce, že vás budeme mať možnosť vidieť na premiére a ak nie, určite nám svoje kvality ukážete na reprízach. Ďakujeme za váš čas i rozhovor!

    Dúfam , že aj keď na premiére nebudem, tak sa dobre zabavíte. A prídete sa pozrieť aj na mňa neskôr.