Muzikál Krv a cit stiahnutý z repertoáru

Muzikál Krv a cit, s ktorým sa Divadlo TANDEM predstavilo vôbec prvý raz divákom 15.06.2012 bol definitívne stiahnutý z repertoáru. Aký je pravý dôvod?

    Jedni ho milovali, ďalší o ňom tvrdili, že je zlý a podaktorí si názor ani nevytvorili. Aj to bola história prvého tandemáckeho diela – muzikálu Krv a cit.

    Práve toto predstavenie sa stalo titulom, ktorým Divadlo TANDEM vstúpilo do povedomia divákov 15.06.2012 v DK Dúbravka v Bratislave. Na muzikáli pracovalo temer tridsať ľudí, predstavenia navštívilo viac než tisíc divákov a napriek tomu sa tandemáci rozhodli túto hru stiahnuť.

    Dôvody boli jasné

    Od posledného vystúpenia Krv a cit v novembri 2013 bolo až doteraz ticho a tandemáci sa rozhodli až teraz informovať o tom, že už viac sa nie sú schopní časovo zorganizovať pôvodný tím na jeden termín a tým pádom muzikál nie je možné odohrať. Ticho bolo do tejto chvíle práve preto, že sa snažili nájsť dátum, ktorý by vyhovoval všetkým. Tento úkon však bol neúspešný a tak nezostávalo nič iné, len divákom túto správu oznámiť a ospravedlniť sa tým, ktorí mali toto predstavenie radi a videli ho i viackrát.

    Divadlo však musí ísť ďalej a nie je vylúčené, že sa Krv a cit ešte niekedy na dosky divadla vráti, avšak je nepravdepodobné, že v pôvodnej zostave a pôvodnom naštudovaní. Sám režisér a autor v jednej osobe Martin Michael Benčič tvrdí, že Krv a cit je najslabší tandemácky titul a preto jeho stiahnutie dokonca prišlo vhod, aby sa mohol dať priestor iným – lepším.

    A čo s tandemákmi, ktorí hrali len v tejto hre?

    Podaktorí sa dostali do povedomia divákov len vďaka tomuto titulu, iní si odbili svoje zatiaľ najväčšie role v nasledujúcich hrách.

    Mamer Ahmeti bol nezabudnuteľným Rastislavom s nádherným hlasom a veľkým speváckym rozsahom. S Ahmetim v súčasnosti TANDEM neudržuje kontakt, avšak sa vie, že sa Mamer spevácky nestratil a našiel si svoje miesto v nejednej kapele.

    Michaelu Merklovú si zasa diváci zapamätali ako vášnivú Katku s jej najväčšou piesňou Tomáš môj, ktorú spievala vždy po smrti svojho milovaného Tomáša. Zimomrivá pieseň, ktorej podanie bolo hlavne na premiére jedno z najväčších prekvapení. Merklová v súčasnosti organizuje vlastné koncerty a TANDEM ju vložil do súboru externých členov, čo znamená, že sa v súčasnosti aktívne nezúčastňuje na dianí divadla, avšak nie je vylúčené, že sa v tandemáckych radoch ešte niekedy opäť objaví.

    Tomáš Paško predstavoval rolu Tomáša. V svojej roli bol v čase naštudovania muzikálu nenapodobiteľný a nenahraditeľný. Napriek svojej hereckej neskúsenosti pred tandemom dokázal svoju rolu podať zaujímavo a inak, než bola pôvodne vymyslená.

    Niektorí sa ani neohriali

    Na premiére sa objavila vo vedľajšej úlohe aj Michaela Németová, ktorá musela TANDEM opustiť kvôli tomu, že čakala bábätko, ktoré sa jej narodilo, našťastie, zdravé a plné života. Napriek piatemu mesiacu tehotenstva však svoju rolu odohrala a následne sa počas ďalších termínov predstavení ešte raz na toto pódium už vrátila – tentoraz bez akýchkoľvek telesných obmedzení.

    Geronymo Fuhrmann zostal baletným tanečníkom muzikálu po celé obdobie hrania. Avšak to isté sa nedalo povedať o jeho premiérovej partnerke Veronike Fialovej, s ktorou sa TANDEM rozlúčil kvôli nezhodnutiu sa s režisérom. Následne ju nahradila Brigita Horváthová, ktorá zostala s Fuhrmannom až do konca.

    Michaela Steinhauserová, ktorá sa najprv predstavila ako jedna z Katkiných kamarátov a následne ako Katka sa už na doskách TANDEMu nikdy neobjavila. Informácia zo zákulisia hovorí, že Benčič s ňou už nechcel spolupracovať.

    V novej sezóne, ktorá začala vo V-klube na Námestí SNP v Bratislave sa objavila aj Ľubica Kolesárová a David Slahučka. Obaja sa ukázali v zbore a doplnili chýbajúce diely v obsadení, ktoré vznikli po rôznych vylúčeniach a odchodoch. Následne pre nich TANDEM prestal byť domácim divadlom.

    Za celé toto obdobie sa v divadle objavili aj iné tváre, ktoré však diváci nemali nikdy možnosť vidieť, pretože buď robili na zákulisných veciach alebo neboli pustení ani na javisko.

    Nový začiatok

    Stiahnutím Krv a citu sa rozhodne mení viac vecí. Divadlo odhodilo to, prečo si získalo prvých divákov, ukončilo spoluprácu s nejedným pôvodným tandemákom a behom ďalších hier svoj spôsob rukopisu postupne mení a upravuje. Diváci, ktorí sa prídu pozrieť až na súčasné tituly tak nikdy nebudú mať možnosť prísť a uzrieť to, ako sa divadlo postupne vyvíja. Či to je škoda alebo šťastie je už na posúdení každého z nás.