Najúspešnejšia premiéra sezóny

12.10.2012 sa uskutočnila prvá premiéra inscenácie RODINNÝ NÁVOD. Veľmi rýchlo sa z nej stala najhranejšia tandemácka hra a diváci si vybojovali pokračovanie, ktoré vzniklo o necelé tri roky – RODINNÝ NÁVOD 2. A práve tento druhý diel sa podľa diváckej ankety stal najlepšou tandemáckou premiérou sezóny 2014/2015.

divadlo tandem, rodinný návod 2

   12.06.2015 sa prvýkrát divákom predstavil RODINNÝ NÁVOD a vďaka veľmi pozitívnym diváckym reakciám splnil jeden zo snov autora Martina Michaela Benčiča (22).

divadlo, martin michael benčič   Očakávanejšia než jednotka

   „Keď sme v roku 2012 premiérovali jednotku, predpokladali sme, že sa divákom bude páčiť, pretože bola písaná omnoho komerčnejšie než naša prvá inscenácia Krv a cit, ale nečakali sme, že až tak.“ Priznal autor a režisér v jednej osobe. „Väčšina z nás sa v tej hre nájde a myslím, že to je pri akomkoľvek umeleckom diele veľmi dôležité. Do značnej miery tomu prispelo obsadenie, ktoré túto hru hralo. Ako som už veľakrát povedal, nikdy som tú inscenáciu nemal rád, ale na druhej strane som bol nadšený z toho, že diváci áno. Keď ma začali žiadať o pokračovanie, veľmi dlho som váhal, pretože predstava, že sa RODINNÉHO NÁVODU nezbavím, bola veľmi frustrujúca. (smiech) Keď som sa však k tomu odhodlal, mal som dve podmienky – aby sa dvojka páčila aj mne a aby bola lepšia než jednotka. Podľa doterajších diváckych reakcií sa nám to podarilo, ale zatiaľ sme odohrali len premiéru a tak až podľa nasledujúcich predstavení budeme môcť posúdiť, či to tak skutočne je. V zákulisí sme rozhodne jednoznačnú odpoveď na to, ktorý diel je lepší, nenašli.“

   V zákulisí sú názory rôzne

   Ako sa už Martin vyjadril, v zákulisí bolo názorov viac a nepochybne najzaujímavejšie by boli názory Petra Trnku (22)Filipa Staňa (18), ktorí účinkujú v tejto komédii od jej začiatku, ale nepodarilo sa nám ich zastihnúť.

   Veronika Žigmundová (23) v tom má jasno:

   „U mňa zatiaľ vyhráva jednotka, pretože tam je Simona blbá, ale nie až tak ako v dvojke. (smiech) Jednotka mi celkovo príde dynamickejšia, keďže je v nej zachytený dlhší čas, a teda aj viac udalostí. Ja totiž, aj ako divák,  by som si skôr obľúbila jednotku. Ale 2. časť je zase zaujímavé pokračovanie, ktoré mnohým divákom, ale aj mne, doteraz chýbalo. Takže aj tá má svoje čaro. Takže je možné, že sa mi časom začne viac  páčiť dvojka. Uvidíme. A ľuďom sa však páči podľa mňa aj preto, že  mnohí vidia v postavách z tejto hry seba. A aj keď si to často nepriznáme, občas je fajn zasmiať sa aj na sebe.“

   A takto reagovala na našu otázku hosťujúca Dagmar Labáthová (52):

   „Je to výborný scenár pre všetky vekové kategórie. Ľudia v nej videli možno seba, rodinu či okolie a bolo im to blízke. Mne sa páčila viac jednotka. Neviem to vysvetliť – pocitovo. Žeby bola reálnejšia?“

anjel, rodinný návod 2   Nebolo to jednoduché

   Napriek tomu, že tejto inscenácii sú dnes pripisované väčšinou pozitívne ohlasy, nebolo tomu vždy tak a táto rodinná komédia sa vďaka svojej otvorenosti stretla aj s negatívnymi reakciami:

   „Pamätám si, ako nám raz z predstavenia odišiel divák, lebo povedal, že sa odmieta dívať na svoju rodinu. Myslím, že v istom zmysle sa autor nemôže dočkať väčšej pochvaly, ako keď sa mu podarí zachytiť presne to, čo chcel.“

   Ďalšou zo zaujímavostí inscenácie je, že hoci bola primárne písaná pre staršie publikum, viac ho oceňuje práve mladé. Táto hra má jednoznačne čo ponúknuť a nech sa o nej napíše reportáží, koľko chce, vždy objavíme niečo nové.

logo, divadlo tandem