Simona Hagarová zatiaľ svojho vyvoleného nenašla

Väčšina divákov pozná Simonu Hagarovú (20) ako nezabudnuteľnú hluchú rozprávkovú starenu z recesívnej komédie O hlúpej kráľovnej. Menej ľudí však už vie o tom, aké krásne dievča sa za maskou šatky a "materských znamienok" skrýva.

 photo vlcsnap-2014-03-18-20h13m36s195_zps7208476d.png

 photo 10009554_4118757023207_1117594968_n_zpsaad12b2b.jpg  R. Dobrý deň, slečna Hagarová. V Divadle TANDEM pôsobíte už nejaký ten čas. Ako ste sa do divadla dostali?

  H.  Listovala som po internete a našla som Divadlo TANDEM. Jednoducho som sa prihlásila na konkurz a vzali ma.

  R. Aká bola vaša prvá postava?

  H. Moja prvá postava sa stala mojou najobľúbenejšou a je to starenka z hry O hlúpej kráľovnej.

  R. Pre divákov ste v tejto roli taktiež nezabudnuteľná. Bola však skutočne tak jednoduchá, ako sa môže divákovi na prvý pohľad zdať?

  H. Popravde, nemala som v tejto roli žiadnu alternáciu, takže postavu starenky som si musela vytvoriť sama. To bolo asi najťažšie pri tejto postave a ostatné, ako sa hovorí, išlo už samo.

  R. Čo Vám najviac pomáhalo pri vytváraní postavy?

  H. V prvom rade to bola moja vlastná babka a jej gang kamarátok. A potom to boli ostatné náhodne okoloidúce staršie panie. (smiech)

  R. Čo máte na svojej postave najradšej?

  H. Na túto otázku odpoviem iba veľmi stručne a to, že všetko. Aj keď ma z nej bolieva chrbát po predstavení. (smiech)

  R. Vráťme sa na chvíľu do nedávnej histórie, kedy sa predstavenie ešte len chystalo a celý tím bol v napätí pred premiérou. Ako ste vy prežívali tieto chvíle?

 photo 10008614_4118756063183_457779749_n_zps6a7b403c.jpg  H. (smiech) Dobrá otázka. Obdivujem ľudí, ktorí tam v šatni boli pri mne, že ma neuviazali niekam o stoličku. Bola som veľmi nervózna z toho, ako ľudia túto hru príjmu. Vystupovala som až v druhom dejstve a stále dookola som opakovala vetu : ,, Ak sa ľudia nebudú smiať, tak ma na javisko nikto nedostane." Keď som počula, že divákom sa hra páči, až vtedy som sa ako - tak upokojila. Ale bol to pre mňa veľký stres. Toľko som si opakovala texty, až som ich na javisku zabudla. Ale myslím si, že to dopadlo celkom dobre.

  R. Spomínali ste, že obdivujete svojich kolegov, ktorí Vás neuviazali o stoličku. Čo konkrétne ste robili, aby ste skrotili svoj stres?

  H. Behala sem a tam v rýchlej chôdzi a opakovala tú istú vetu, ktorú som už spomínala dookola.

  R. Ako na to reagovali?

  H. Celkom ukľudnujúco. Hovorili mi stále, že to bude v pohode a podobne. Každý väčšinou venoval pozornosť svojmu scenáru. Opakovali sme si texty kým sa sála nenaplnila divákmi a potom sa začalo predstavenie.

  R. Divák Vás vďaka tejto roli spoznal na jednej strane ako vetchú babičku a na druhej ako nezodpovednú herečku, ktorá si neprečítala scenár. Je toto Váš prípad aj v skutočnosti?

  H. Veľa ľudí sa ma po predstavení pýtalo, či tá veta, ktorú som povedala, teda že som si neprečítala scenár a neviem čo mám robiť, bola naozaj napísaná v scenári. Pravdou je, že ja si scenár prečítam vždy, teda môj prípad to nie je ale nikdy nehovor nikdy.

  R. Veľa ľudí má tendenciu si spájať hercov charakterovo s ich postavami. S čím sa stotožňujete so svojou postavou a v čom ste úplný protiklad?

 photo SimonaHagarovaacute_zps5307ee01.jpg   H. Tak starena je celkom realista v tejto hre a kráľovná jej musí pripomínať, že sú v rozprávke a v tej sú veci ako zázračná studňa a tajuplnosť mojej postavy normálne. Asi v tom sme si podobné. Starena tiež uvarila svojho muža, takže to beriem ako rýchle vyriešenie manželského konfliktu a teda konflikty riešim aj v reálnom živote pohotovo. (smiech) Alebo sa o to aspoň snažím, aj keď som ešte zatiaľ nikoho neuvarila. (smiech) A čo sa týka protikladov... Rozhodne počujem lepšie ako ona. Aj keď rýchlosť mojej chôdze je občas rovnaká.

  R. Načrime teraz trochu do Vášho súkromia. Celý Váš život sa samozrejme netočí len okolo divadla a čomu všetkému sa okrem toho venujete?

  H. Tak okrem hrania v divadle som vždy chcela cestovať. Práve teraz si robím kurz delegáta aby som si tento sen splnila. A okrem toho rada športujem, takže nejaký čas strávim v posilňovni.

  R. Posilňujete kvôli priateľovi?

  H. Vôbec nie. Robím veci ktoré má bavia a toto je jedna z nich.

  R. Máte priateľa alebo je vaše srdce voľné pre niekoho nového?

  H. Priateľa nemám, ale moje srdce patrí divadlu. Aspoň teda väčšia časť z neho.

  R. Ak by sa predsa len niekto objavil – Akého muža by ste chceli mať po svojom boku?

  H. Čo sa týka vzhľadu, nemám nijaký konkrétny typ. Ale určite by mal mať zmysel pre humor, pochopenie a jednoducho si musíme sadnúť.

  R. Na záver by ste nám mohli prezradiť či sa objavíte v Divadle TANDEM aj v nejakom novom projekte? Okrem stareny Vás diváci zatiaľ mohli vidieť len v Starovali a aj to len vo vedľajšej úlohe.

  H. Áno, práve teraz dávame život novej hre, ktorá sa volá Niet človeka bez človeka. Zahrám si v nej ženu, ktorá je podstatne mladšia od stareny, ale možno rovnako zaujímavá a celkom som si ju obľúbila.

  R. Môžete nám prezradiť aj niečo bližšie?

  H. Nerada prezrádzam nejaké bližšie informácie o nacvičovanej hre. Môžem iba povedať, že divák sa po predstavení určite zamyslí nad určitými vecami. Viac ale nepoviem.

  R. Ďakujeme veľmi pekne za Váš rozhovor!