Zaujímavá alternácia v Rodinnom návode

Občas sa priamo na pľaci udejú situácie, ktorý nečaká ani samotný autor.

Tak to bolo i v prípade najnovšej alternácie činohry Rodinný návod.

 

    V tejto činohre je päť postáv – babka, otec, mama, syn, dcéra. Tí čo boli na prvých dvoch predstaveniach sú zvyknutí na to, že dcéru hrá dievča. Tentoraz vám však oznámime, že to bude inak. 8. februára sa tejto role zhostí už pomerne ostrieľaný člen Divadla TANDEM – Martin Smolík (predstaviteľ role stráže, jedného zo sluhov a jedného z Tomášových kamarátov v muzikáli Krv a cit).

   „Raz na skúške chýbala predstaviteľka dcéry a ja som bol náhodou po ruke. Čítal som preto jej repliky a aby to bolo zaujímavejšie, začal som aj trochu hrať. Kolegom sa to tak páčilo, že mi navrhli, aby som hral na ďalšom predstavení.“

 

    Myslíte si, že sa bude divákom takáto alternácia páčiť?

    „Ak je divák otvorený novým nápadom, tak určite áno. Prekypuje totiž absurdnosťou a recesiou ako celá hra, preto sa podľa mňa do nej veľmi hodí.“

 

    Taktiež sme sa dozvedeli, že je pre Martin zaujímavejšie hrať činohru:

    „V činohre mám totiž oveľa zaujímavejšiu (a dôležitejšiu) rolu, vtipnejšie situácie a celkovo viac priestoru na svoj prejav. Chýba mi tam trochu ten skvelý pocit po pekne zaspievanej pesničke, ale aspoň tam nemôžem spievať falošne. (smiech)“

 

     Pre herca môže byť takáto rola výzvou, pretože napriek tomu, že Rodinný návod je komédia, musí byť tá rola presvedčivá. Ako sám Martin povedal, rola dcéry sa mu vraj hrá na jeho vlastné prekvapenie veľmi dobre i keď to bolo spočiatku „zo srandy“.

     Zaujímalo nás teda či sa cíti, že má s postavou dcéry niečo spoločné:

     „Je toho veľmi málo. Jedine možno v tom, že sme tak trochu sebeckí mladí ľudia, ktorí si chcú predĺžiť mladosť. Rozdiel je v tom, že prečo to robíme. Simona to robí pre to, že sa nevie správať dospelo a je moc hlúpa (alebo lenivá?), aby sa to naučila, zatiaľ čo ja to robím preto, aby som si zachoval svoju zdravú (?) detskú pojašenosť.“

 

     Predstavenie je už o chvíľu a ostáva nám teda len dúfať, že všetko dobre dopadne a Martin sa svojej role naplno zhostí. Držíme palce!